مدیرکل

ضرورت تعامل بین بخشی برای تولید محتوای گردشگری

ضرورت تعامل بین بخشی برای تولید محتوای گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بین دستگاهی به منظور بروز ظرفیت‌های استانی خصوصا در حوزه گردشگری تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی: هادی شاه وردی مدیر کل استان در دیدار با مدیران جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی ضمن تاکید بر ضرورت تعامل بین بخشی برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان گفت: باید از این تعامل و هم افزایی برای تولید محتوای گردشگری جذاب استفاده نمود.
او گفت: در مجموعه جهاددانشگاهی، کار علمی با کار جهادی همراه شده و این امر اتفاق خوبی است که می‌تواند به استان کمک کند.
شاه وردی با بیان این که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حوزه فعالیتی گسترده‌ای دارد، افزود: با این حوزه فعالیتی گسترده به تنهایی نمی‌توانیم اتفاقی شگرف را رقم بزنیم؛ بنابراین تعامل بین دستگاهی لازم است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی این اداره کل برای همکاری با جهاددانشگاهی، تصریح کرد: برای انعقاد تفاهم نامه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی آماده‌ایم تا ایده‌های مختلف را به ثمر بنشانیم.
شاهوردی با تاکید بر توجه به حوزه بسته بندی و برندسازی صنایع دستی، افزود: به شهرستان‌های استان ابلاغ کرده‌ایم که براساس توانمندی منطقه خود فعالیت کنند چراکه سیاست ما رفتن به‌ سمت تخصصی کار کردن و آموزش است.
او با تاکید بر نیاز به حمایت و کمک جهاددانشگاهی در شکل گیری جریان اقتصادی مشاغل خرد، تصریح کرد: توانسته‌ایم رتبه یک پرداخت تسهیلات در کشور را در این بخش کسب کنیم.
شاه وردی با بیان اینکه حوزه گردشگری و صنایع دستی صنعت پاک و درآمدزایی است، اما این صنعت تشنه اطلاعات و محتواست، بیان کرد: ضعف در تولید محتوای گردشگری برای معرفی استان یکی از مواردی است که باید بدان توجه کرد؛ بنابراین امیدواریم همکاری خوبی با تیم تولید محتوای جهاددانشگاهی در این عرصه شکل گیرد.
او با اشاره به نگاه مثبت استاندار خراسان جنوبی به این حوزه، افزود: به زودی هفته فرهنگی خراسان جنوبی را در تهران برگزار خواهیم کرد و از طرفی در حال پیگیری برای برپایی نمایشگاه بزرگ ملی در استان هستیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی با اشاره به ارسال صنایع دستی استان به چندین کشور، تصریح کرد: بیشترین ورود گردشگران اروپایی از نظر درصد افزایش و تمایل آنان در بین استان‌ها را در استان خراسان جنوبی شاهد هستیم.
شاه وردی با اشاره به ثبت چهار اثر جهانی، اظهار کرد: هم اکنون چهار اثر دیگر نیز برای جهانی شدن روی میز یونسکو است؛ خراسان جنوبی استانی پر از پتانسیل بوده اما مغفول و گمنام مانده که لازم است تعاملاتی در راستای معرفی آن صورت گیرد.
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بین دستگاهی تاکید کرد. مهدی ابراهیمی با اشاره به ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی اقدامات خوب و موثری را براساس تفاهمات ملی انجام داده است و این فرصت در استان وجود دارد تا همکاری های مشترکی برای توانمندسازی کارکنان و ارائه آموزش‌های کوتاه مدت، دوره های ترمیک زبان برای تور لیدر ها، معرفی ظرفیت های فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کارآفرینی و اشتغال و ورود جدی تر به حوزه صنایع دستی و همچنین تولید محتوا و رسانه‌ای کردن فعالیت‌های شاخص در این زمینه، صورت گیرد.
وی با اشاره به انعقاد قرارداد کشوری بین جهاددانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه مشاغل خانگی، افزود: این طرح با هدف ثبت برند و اشتغالزایی در سطح کشور اجرایی شد و خراسان جنوبی در ردیف واحدهای با بهترین عملکرد قرار گرفت.
سرپرست جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت های بوجود آمده در این طرح مربوط به حوزه صنایع دستی بوده است، تصریح کرد: همکاری سه جانبه‌ای بین جهاددانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می تواند تاثیر گذاری این طرح ملی را در ادامه کار تضمین نماید.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا