گردشگری

صنعت پیشران گردشگری، مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بیرجند بابیان اینکه گردشگری، صنعت پیشرانی است که می‌تواند مصداق کامل اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: این صنعت برون‌زا و برون‌نگر است که با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را دارد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی در غرفه خراسان جنوبی در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در مسیر تحول و گردشگری خراسان جنوبی هم مؤثر خواهد بود.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بیرجند افزود: در بیش از یک دهه گذشته بسیاری از موضوعات و دغدغه‌هایی که برای راهبری اقتصاد گردشگری استان مؤثر بوده گفته شده است اما باید گفت ما در اجرا، اقدام و عمل مشکل داریم.
مجیدی گفت: بزرگان استان و کشور باید در خصوص «اقدام و عمل» سرمایه‌گذاران را حمایت کنند تا این قشر دغدغه‌هایی نداشته باشند، چراکه این دغدغه‌ها مورد رضایت مسئولان و خودشان نیست.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بیرجند گفت: مطالبات استان خراسان جنوبی از مرکز در حوزه گردشگری باید فهرست و زمان‌بندی برای اجرا داشته باشد، این مطالبات به صاحب‌نظران، اندیشه‌ورزان و سرمایه‌گذاران و نخبگان ارسال و به آن‌ها میدان داده شود.
مجیدی بابیان اینکه در دو دهه گذشته که شاهد ثبت جهانی بیابان لوت بودیم که آثار زیادی هم در حوزه گردشگری استان هم در حال ثبت است، افزود: در استان خراسان جنوبی در حوزه میراث ناملموس، گردشگری سلامت و طب سنتی هم ظرفیت‌هایی وجود دارد که نیازمند عنایت درون استانی مردم و مسئولان است.
او افزود: یک بازخوانی از بازه زمانی ثبت باغ اکبریه تا امروز باید صورت بگیرد تا متوجه شویم سرمایه‌های ایجاد شده تا امروز چقدر در خدمت صنعتگری، کارآفرینی، رونق اقتصادی و سفره مردم است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بیرجند بابیان اینکه گردشگری، صنعت پیشرانی است که می‌تواند مصداق کامل اقتصاد مقاومتی باشد، این صنعت برون‌زا و برون‌نگر است که با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را دارد.
مجیدی گفت: ثبت باغ اکبریه، قنات بلده فردوس و ثبت خراشاد به‌عنوان روستای نمونه گردشگری توبافی را داریم که مسئولان باید گزارش دهند در سند گردشگری که در کنار صنایع‌دستی که مکمل یکدیگر هستند، چه اتفاقی افتاده است.
او با تأکید بر اینکه فرصت صنایع‌دستی که کارآفرینی ملموس و عینی دارد نیازمند آسیب شناسایی است، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی، صادرات نیروی انسانی است و باید از این ظرفیت مهم استفاده کنیم تا توسعه را شاهد باشیم.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا