گردشگری

در تعطیلات عید سعید فطر طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس از میزبانی شهرستان طبس گفت: در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کردند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی،علی‌اکبر رحیمی در مورد آمار بازدید‌ها از جاذبه‌های تاریخی و مذهبی طبس در نوروز و فعالیت ستاد خدمات سفر، گفت: در این مدت، بیشترین بازدید از قطب گردشگری مذهبی شرق کشور یعنی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بوده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس افزود: همچنین باغ تاریخی گلشن، روستا‌های هدف و منطقه گردشگری ازمیغان و خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران و زائران در این مدت بوده است.
او گفت: ستاد اجرائی خدمات سفر با آمادگی کامل در شهرستان برای استقبال از مسافران و زائران در تعطیلات عید فطر تشکیل و تمهیدات و برنامه ریزی لازم انجام و از این آزمون سربلند بیرون آمد.
رحیمی افزود: اقدامات صورت گرفته برای تسهیل شرایط بازدید گردشگران شامل آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، برنامه‌ریزی تهیه مایحتاج عمومی مانند نان، گوشت مرغ، سوخت (بنزین و نفت گاز)، آب شُرب مناطق گردشگری و آماده‌سازی مناطق گردشگری پربازدید بوده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس همچنین از تدارک اسکان در اقامتگاه‌های بومگردی و مجتمع‌های گردشگری، ۸۰ کلاس درس مدارس و ظرفیت هیئت‌های مذهبی و بقاع متبرکه و آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، دانشکده فنی امام علی (ع) و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین جوار آستان مبارک و پارک‌ها و بوستان‌ها برای اسکان موقت خبر داد.
او گفت: بیشترین سهم بازدید از آن آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم (ع) بوده و همچنین باغ تاریخی گلشن، روستا‌های هدف و منطقه نمونه گردشگری ازمیغان خرو، منطقه نمونه گردشگری چشمه آبگرم مرتضی علی، کال جنی، کویر حلوان و روستای جهانی گردشگری اصفهک از مکان‌های پربازدید و مورد استقبال گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۳ بوده‌اند.
رحیمی افزود: از ابتدای شروع فعالیت ستاد سفر نیز تا ۱۷ فروردین‌ماه، ۸۲ هزار و ۵۴۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، ۳۹۹ هزار و ۳۳۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: همچنین از ۲۱ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳، بیش از ۵۲۱ هزار و ۴۴۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس بازدید کرده‌اند.
او افزود: از ۲۱ تا ۲۴ فروردین نیز، بیش از 20 هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۵۸ هزار و ۴۵۳ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی، اضطراری و کمپ‌های اسکان موقت، اسکان داده شده‌اند و در این مدت ۶۳ مورد بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد.
رحیمی ضمن تشکر از فعالیت‌ها و اقدامات همه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر، از بخشداران تولیت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) بابت خدمات این مجموعه و همچنین فرماندهی انتظامی شهرستان، فرماندهی بسیج سپاه شهرستان؛ فرماندهی راهنمایی و رانندگی، فرماندهی پلیس راه طبس_یزد و دیهوک، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس جاده‌ای، هلال احمر، آموزش و پرورش، ریاست هیئت‌های مذهبی، میراث فرهنگی و شهرداران شهر‌های طبس، دیهوک و عشق‌آباد قدردانی کرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا