گردشگری

خبر خوب رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی: اردیبهشت آینده‌؛ رونمایی از برند ثبت جهانی ژئوپارک طبس

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کشور از رونمایی از برند ثبت جهانی ژئوپارک طبس در اردیبهشت سال آینده‌ خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران گفت: طبس یکی از شهرستان‌هایی است که ظرفیت‌های زیادی در گردشگری در خراسان جنوبی دارد.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: طبس باوجود آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم‌(ع) در حوزه گردشگری مذهبی ظرفیت بسیاری دارد، وجود این امام‌زاده باعث جذب زائران بسیاری از دورترین نقاط کشور برای بهره‌گیری معنوی به این شهرستان می‌شود.
عرب با اشاره به‌قرار داشتن حدود نیمی از روستاهای هدف گردشگری استان در این شهرستان به برخی از ظرفیت‌ها اشاره کرد: کویر حلوان و پرورده، کال جنی، باغ گلشن، چشمه مرتضی علی خرو، طاق شاه‌عباسی، سد کریت، آب گرم دیگ رستم از دیگر پتانسیل گردشگری شهرستان است.
او به ظرفیت‌های گردشگری معدنی، صنایع‌دستی و کشاورزی طبس هم اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان به بهشت زمین‌شناسی هم معروف است.
رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی طبس بیان کرد: در اردیبهشت‌ماه 1402 جشن رونمایی از برند ثبت جهانی ژئوپارک طبس به‌عنوان سومین ژئوپارک جهانی ایران را برگزار می‌شود.
عرب در ادامه آداب‌ورسوم مردم خونگرم طبس باسابقه طولانی تاریخی را یکی دیگر از ظرفیت‌های این شهرستان خواند و گفت: مجموعه این عوامل موجب شد تا میراث فرهنگی امسال در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی کشور حضور پررونق‌تری نسبت به سنوات قبل داشته باشد.
او بیان کرد: یک غرفه از طرف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فعالین حوزه گردشگری به معرفی جاذبه‌های طبس اختصاص یافت. همچنین در این نمایشگاه اجرای زنده رشته سبدبافی انجام شد.
صنعتی که نشان ملی دریافت کرده و شهرداری طبس هم به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی شهر طبس پرداخت..

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی
دکمه بازگشت به بالا