صنایع‌دستی

منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در رویداد ملی سه‌گام، شایسته تقدیر شدند

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در رویداد ملی سه‌گام، شایسته تقدیر شدند
به‌گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حسنعلی فولادی افزود: منسوجات دست‌بافت سیده زهرا خراشادیزاده از روستای جهانی توبافی (خراشاد) به‌عنوان اثر شایسته تقدیر گروه منسوجات سنتی به لحاظ ویژگی‌های فرهنگی و هنری و مهارت در تکنیک طراحی و تولید در رویداد ملی سه‌گام (گام اول) انتخاب شد.
معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: رویداد ملی سه‌گام، رویدادی باهدف پیوند طراحان و تولیدکنندگان منسوجات سنتی و صنایع‌دستی مرتبط در طراحی لباس امروز ایرانی است که از دی‌ماه سال 1401 آغاز و در هفته صنایع‌دستی سال جاری (1402) طی مراسم اختتامیه‌ای در مجموعه فرهنگی سعدآباد با تقدیر از برگزیدگان، به کار خود پایان داد.
فولادی گفت: این رویداد شامل بخش‌های مختلف نمایشگاهی، آموزشی و میزها و نشست‌های تخصصی است. در گام اول نمایش و داوری آثار سه گروه از صنایع‌دستی مرتبط بالباس ایرانی شامل گروه منسوجات سنتی، رودوزی‌های سنتی، چاپ‌های سنتی در دو فاز آثار فاخر و آثار منتخب انجام می‌شود.
او ادامه داد: گام دوم برگزاری نشست تخصصی طراحان لباس ایرانی و برگزاری مسابقه طراحان لباس با عناوین مطرح شده در دو فاز بهترین طرح‌ها از نگاه اساتید و از نگاه مخاطبین و گام سوم برنامه بازدید صاحبان بخش‌های اقتصادی از نمایشگاه و تشویق و ترغیب آن‌ها به استفاده از صنایع‌دستی در مجموعه‌های خود و به‌کارگیری تولیدات کاربردی و یا تلفیقی از تولیدات صنایع‌دستی است.
فولادی گفت: هم‌راستای برگزاری نمایشگاه، دوره‌های آموزشی به همراه میزهای تخصصی نیز پرداخته شد. در برگزاری این رویداد تلاش شد تا از ظرفیت‌های موجود هنرمندان و کارشناسان صنایع‌دستی مرتبط در استان‌ها و اساتید دانشگاهی علاقه‌مند استفاده شود.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا