گردشگری

تصادفات شهری امنیت بیرجند را تحت تاثیر قرار داده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: حوادث رانندگی و آمار زیاد فوتی‌های تصادفات درون شهری، امنیت مرکز استان را زیر سوال برده و لازم است شهرداری‌ها مدیریت تصادفات را در اولویت قرار دهند.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز پنجشنبه 17 اسفندماه 1402 در نشست هم اندیشی شهرداران استان اظهار کرد: شهرداری‌ها در کنار همه مسوولیت‌های مهمی که برعهده دارند، باید وضعیت ترافیکی را هم مورد توجه قرار دهند زیرا تعداد کشته‌های تصادفات درون شهری در استان بالا و نگران کننده است که باید به شکل درست مدیریت شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: از همین رو طرح کاهش تصادفات شهری تدوین شد و به تصویب وزارت کشور رسیده که لازم است همه شهرداری‌ها این طرح را اجرایی کنند.
عباس‌زاده گفت: طرحی در شورای ترافیک برای کاهش تصادفات درون شهری تهیه شده که اگر پیاده سازی شود می‌توان به بهبود وضعیت تصادفات امیدوار باشیم.
او با تاکید بر لزوم مدیریت ترافیک درون شهری ادامه داد: مراکز شهرستان‌ها و شهرهایی که در مسیر تردد مسافران قرار دارند باید بیش از پیش به مسائل ترافیکی اهمیت دهند.
عباس زاده گفت: حوادث رانندگی شهرهای استان را ناامن جلوه داده که از این حیث باید مورد توجه قرار گیرد و از آنجایی که آمار واژگونی خودرو در شهرها بالاست فرهنگسازی اهمیت زیادی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: وضعیت رانندگی در شهرها مناسب نیست و در این زمینه فرهنگسازی رفتارهای ترافیکی حائز اهمیت است لذا شهرداری‌ها با مدیریت ترافیک باید از جان شهروندان محافظت کنند.
عباس‌زاده گفت: شهرداران نباید فقط بر اعتبارات ماده ۲۳ تکیه کنند بلکه کنترل ترافیک از مسیرهای مختلف در دستور کار قرار گیرد.
او ادامه داد: باید فرهنگسازی طوری باشد که به کمک روش‌های بازدارنده شهروندان سرعت مطمئنه در رانندگی را رعایت کنند.
عباس‌زاده با تاکید بر انجام اقدامات فنی در حوزه ترافیکی از سوی شهرداری‌ها گفت: اقدام ویژه ای از سوی شهرداری بیرجند انجام‌ شده که می‌تواند الگوی سایر شهرداری‌ها باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بازدید از شهرداری‌های بزرگ را در کسب تجربه موثر دانست و افزود: شهرداری‌ها در فصل بودجه ریزی باید ورود جدی تر به مباحث ترافیکی داشته باشند.
او همچنین گفت: شهرداران پروژه‌های عمران شهری در روزهای منتهی به آخر سال را باید متوقف کنند تا ایمنی مسافران تامین شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به درخواست شهرداران مبنی بر افزایش روشنایی معابر و پارک‌ها عنوان کرد: اگر در زمینه نیروگاه‌ها مشکل سوخت نباشد محدودیت تامین برق در استان برداشته خواهد شد.
او افزود: شهرداران به عنوان مدیران بحران شهری باید برخی ملزومات را پیش بینی کنند تا در زمان وقوع حوادث یا مواقع خاص بتوان از آن استفاده کرد.

مشاهده بیشتر

روابط عمومی

آخرین اخبار و تازه‌های مختلف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا