میراث‌فرهنگی

مراسم روز روستا و عشایر در محل اقامتگاه بوم گردی رباط خوشاب برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: مراسم روز روستا و عشایر در محل اقامتگاه بوم گردی رباط خوشاب برگزار شد.
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، کاظم شبنم‌زاده اظهار داشت: به مناسبت ۱۵ مهرماه؛ روز روستا و عشایر، مراسم گرامیداشت این روز با حضور فرماندار، ائمه جمعه فردوس و اسلامیه، دادستان و رئیس دادگستری، مدیرکل امور عشایر استان، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها، عشایر و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل اقامتگاه بوم گردی رباط خوشاب برگزار شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس گفت: با توجه به ثبت بازی‌های بومی و محلی روستای گستج در فهرست رویدادهای ملی کشور در مرداد ماه سال جاری، اهالی روستای گستج و عشایر منطقه نیز به اجرای مراسم آئینی و بازی های محلی پرداختند.
مهدی روشن فرماندار شهرستان فردوس در این مراسم ضمن گرامیداشت فرارسیدن روز 15 مهرماه، روز روستا و عشایر به اهمیت و جایگاه روستاییان و عشایر اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی صحبت از روستا و عشایر می‌شود اولین مفهوم که به ذهن خطور می‌کند صفا، صمیمیت، غیرت، شجاعت و سختکوشی است و معرفی چنین روزی می‌تواند به توسعه و ترویج روستاها کمک کند.
روشن افزود: بی‌تردید توسعه و ترویج فرهنگ روستایی و عشایری با تاکید بر نقش روستاییان و عشایر کشور به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی، زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات موجود در کشور است .

مشاهده بیشتر

اداره شهرستان فردوس

آخرین اخبار و تازه‌ها از حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اداره شهرستان فردوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا